Träningsresultat på både in- och utsidan

Idag var sista träningspasset med mammagruppen på fitness and friends. Jag hade kunnat fortsätta gå på pass hela sommaren för jag har varit så himla nöjd med upplägget och tränaren men jag ska försöka träna på egen hand. Jag är sämst på att sätta igång själv men med den här träningen har jag lärt mig att det inte behöver vara så avancerat. Vi har fått övningarna på papper efter varje träningspass och jag ska ta hjälp av dem. Jag har satt alarm på mobilen och målet är att fortsätta träna minst ett pass i veckan.

I januari vägde jag som mest och det var då jag tänkte om, mest för att jag fick information om att man kunde minska Levaxinet om man åt mindre socker. Jag var en riktig gottegris men när jag fick veta att sockret påverkade sköldkörteln fanns det inget val. Antingen äta socker, ha dåligt sköldkörtelvärde och därmed vara deprimerad ELLER sluta äta socker, förbättra värdena, minska medicinen och må bra! Under våren gjorde jag ett blodprov och läkaren konstaterade att jag helt plötsligt hade för hög dos. Medicinen är sänkt woop woop.

Tight skjorta är inte att tänka på just nu men det är ett mål. Jag har ingen brådska, det får ta den tid det tar men jag tänker inte vara tjock resten av mitt liv. Så länge jag inte blir påkörd imorgon men det hoppas jag verkligen inte.

Träningen har gett resultat och jag är stolt. Jag är inte klar på långa vägar men ändå på god väg. Tränaren kände på magen innan jag började träna för 12 veckor sedan och då hade jag en delning som var över 2cm. Idag efter sista träningspasset frågade jag ifall hon kunde känna igen och då gick inte fingrarna ner så det är inte mycket delning kvar. Lite vid naveln.

Till vänster januari 2016. Till höger juni 2016. Snart -10 kg med bättre knip och starkare mage. Fortfarande fläskig och tjock men på rätt väg.

Hela sommaren och hösten 2016 tröståt jag utan att jag riktigt var medveten om det. Det slutade med att jag gick upp otroligt snabbt i vikt. Efter förlossningen var magen förstås slapp men jag var inte alls lika tjock som bilden till vänster. Nu har det gått fem månader sedan jag började tänka om och tappat en del av fettet. Jag mådde riktigt dåligt att att se ut sådär och jag mår fortfarande dåligt över att se ut som jag gör. Kroppen förändras under och efter graviditeten och jag kommer inte få samma kropp som tidigare men jag vil bli smalare och fastare. Målet är att få bort det överflödiga fettet.. bort bort bort.

På den tiden innan barnen flyttade in i min mage. Att vara gravid är underbart, träningen efter är inte lika underbar haha.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.